Raviraitti 45, 20380 TURKU
Ma, ke ja to: 8-20. Ti ja pe: 8-16

Kiropraktikko, Hevossairauksien erikoiseläinlääkäri.

Opintojen jälkeen Saskia teki kymmenen vuotta hevospraktiikkaa Pohjois-Saksassa ja Suomessa, hevosiin hän erikoistui vuonna 2010.

Kiropraktiikan opinnot hän suoritti v. 2006/2007 IVCA (International Veterinary Chiropractic Association) Sittensenissä. Vuodesta 2008 hän on ollut myös mukana arvioimassa uusien kiropraktikoiden näyttökokeita.

Vuonna 2010 Saskia suoritti hevoseläinlääkärien erikoiseläinlääkäritutkinnon. Tämän jälkeen hän on työskennellyt hevoseläinlääkinnässä ja eläinlääkärinä vakuutusyhtiössä ja nyt viimeiset vuodet taas täysipäiväisenä hevoseläinpraktikkona, koska praktiikka ja hevoset vetivät takaisin käytännön työn ääreen.

Mika on toiminut päätoimisesti kengittäjänä vuodesta 1991. Yhteistyötä on tehty monet vuodet  mm. Jaska Granströmin kanssa.

Haluna on ollut saada alalle lisää ammatillisia jatkokoulutuksia ja osaamista, mikä on motivoinut järjestämään useita  kengitys seminaaripäiviä klinikalla ja viereisellä Metsämäen raviradalla, jossa viimeisin seminaari järjestetään nyt lokakuussa 2019 uudelleen  arvostetun eläinlääkärin ja kengitysseppä Stephen O´Gradyn kanssa.

Kiinnostuksena kehittyä ammatillisesti on myös vienyt mukanaan kengityskilpailuihin pohjoismaihin.
Yhteistyö klinikan eläinlääkäreiden kanssa lähti liikkelle ELL Jyri Koposen aikana Anivetissa ja jatkuu tiiviisti edelleen.

Nykyisin Mikan sairaskengityspalvelu on vakituisesti saatavilla tiistaisin ja perjantaisin ajanvarauksella sekä Dr Fisterin käyntipäivinä.

Petra on palannut Anivetin tiimiin 20 vuoden tauon jälkeen. Hän on tehnyt töitä ratsuhevosten ja ratsastajien parissa nämä väliin jääneet vuodet.  Erityisenä mielenkiinnon kohteena Petralla on urheiluhevosten suorituskyky ja hyvinvointi.

Sannalla on pitkä kokemus hevosten parissa niin tallityöntekijänä kuin omistajana. Sanna on nuorempana harrastanut ratsastusta ja kilpaillut esteratsastuksessa. Anivetiin hän siirtyi työstään pieneläinklinikalla. Sannan vapaa-aika kuluu kahden bullmastiffin kanssa harrastaessa.

Niina on toiminut vuodesta 2008 Anivetissa klinikka-avustajana.
Harrastuksena  ja aiemmin  myös työnä ollut  ravihevosten treenaaminen ja hoito mm. tupla euroopan mestarin kanssa maailmaa kiertäen.

Koti arkeen vauhtia tuovat lisäksi kaksi  jack russelia.

Valmistunut huhtikuussa 2014 Helsingin eläinlääketieteellisestä tiedekunnasta. Ennen valmistumista hän on työskennellyt eläinlääketieteen kandidaattina  vuodesta 2010.
Erityisiksi kiinnostuksen kohteiksi on muodostunut vuosien varrella vahvasti hevosten ja pieneläinten tuki- ja liikuntaelinsairadet, hermosto- ja silmäsairaudet  sekä eläinten biomekaniikka.
Oman harrastuksen kautta on muodostunut mielenkiinto urheiluhevosten fyysisen hyvinvoinnin ylläpitämiseen.

Vapaajan harrastuksiin kuuluu ratsastus ja laskettelu talvisin.
Opintojen ohella Johanna on jatkokouluttautunut mm. Eläinlääkäripäivät 2011, 2014, 2015,2016, ESAVS Oftalmologia 1 2012 silmäsairauksien ensimmäinen koulutusjakso, ESAVS Oftalmologia 2 toinen koulutusjakso 2013, Hevosten ihosairaudet iltaseminaari 2012, ACVS (American College of Veterinary Surgeons)2013, 2015 ja 2016.

Pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri,
s. 1957, perustanut edesmenneen aviomiehensä kanssa hevosklinikan v. 1982 alunperin Teijoon Perniöön. Pieneläinklinikan, Koira-Kissaklinikan vetovastuu alkoi 1.4.1985, koska piti saada kokopäivätöitä ja pieneläinten eläinlääkintä haasteineen oli vienyt mennessään. Kuitenkin niin, että monet leikkaukset ja lisäkäsiä vaatineet toimenpiteet tehtiin Jyrin kanssa yhdessä hevosklinikalla ennen kuin koiraklinikalla alkoi kyseisen päivän työvuoro.

Evalla on kolme koiraa ja klinikoiden työ-byrokratia sekä yleismiesjantusen tehtävät täyttävät kaiken klinikkatyöstä jäävän vapaa-ajan.
Eläinten oftalmologia ja siihen liittynyt pohjoismainen erikoistumistentti v. 2002 on luonut pohjaa silmäsairauksien tutkimusten lisääntymiseen Hevosklinikka Anivetissa, ja ne hoidetaan ”vapaa-ajalla”.
Ortopedia ja kiinnostus pieneläinten dermatologiaan on vienyt moneen kongressiin ja klinikkaharjoitteluihin ulkomaille, jota kautta on saatu kontakteja ja apua klinikoillekin.

Viimeisimpiä koulutuksia ovat mm. USA ACVS Kirurgian -kongressi 2002, ECVO (oftalmologia ) vuosikongressit Brugge 2008, Versailles 2009, Berliini 2010, ECVS Italia 2010, Trieste 2012. ESAVS hematologia 2010. Eurooppalaiset ihotautikongressit yleensä joka toinen vuosi, Dermatologia maailmankongressi Vancouver 2012, ja VetPd Practical Equine Ophtalmology 2012. Lisäksi minulla on ollut ilo ja kunnia vierailla ja seurata maailmankuulun Craig Griffinin klinikalla ihosairauksien hoitoa Animal Dermatologia Clinic’ ssa San Diegossa Kaliforniassa.

ELL Dr Dirk Fister on hevosten tuki- ja liikuntaelinsairauksiinerikoistunut eläinlääkäri, joka ottaa vastaan klinikalla noin 4-6 viikon välein 2 päivän ajan. Dr Fisterillä on kotona Saksassa yksi  Pohjois-Saksan, Schleswig-Holsteinin suurimpia klinikoita, jossa hänellä on optimaaliset mahdollisuudet hevosten tutkimiseen ja hoitamiseen. Klinikalla on skintigrafiakuvantamismahdollisuudet sekä hevosten vesiallaskuntoutusosasto.

Pitkän linjan hevoseläinlääkäri, ortopedi ja kirurgi Olli Kauko ottaa vastaan hevosia kuukauden välein Anivetissa!

Eläinlääkäri Auli Lukkari on toiminut eläinlääkärinä vuodesta 2009. Valmistumisen jälkeen hän suoritti vuoden mittaisen Internship koulutuksen Hyvinkään Hevossairaalassa. Tämän jälkeen hän on toiminut kuntapraktikkona, josta viimeiset 5 vuotta hevospainotteisessa kuntapraktiikassa. Auli suorittaa parhaillaan Hevossairauksien erikoiseläinlääkäritutkintoa ja on jatkokouluttautunut aktiivisesti kotimaassa ja ulkomailla. Erityisenä kiinnostuksen kohteena hänellä ovat ortopediset eli ontuvat potilaat sekä niihin liittyvät kuvantamistekniikat.

Ratsastusharrastuksen lisäksi Aulin vapaa-aika kuluu perheen, koiran sekä crossfitin parissa.

cross